Vanliga frågor som vi får:
Vad är Prima sliprar?
Prima sliprar är en rustik produkt där vankant kan förekomma. Se bilder under prima trädgårdssliprar.
Vad är andrasortering sliprar?
Andrasortering sliprar är en rustik produkt som kan ha en vädergrå färg. Det kan finnas skönhetsfel så som ojämnheter och sprickor, även vankant, runda i ändarna och det kan finnas bark kvar. Med en längd på ca 245-260 cm. Majoriteten är 260 cm långa.
Kan jag betala och köpa produkter direkt hos er utan att göra en beställning?
En beställning ska man alltid göra innan från vår hemsida eller skicka ett mejl till oss på [email protected]
Det går bra att hämta sin beställning hos oss, efter överenskommelse om dag och tid.
Kan man beställa frakt?
Ja, det kan man.
Vi samarbetar med DHL, mot fraktkostnad får man det hemlevererat.
Kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig att ta fram ett pris.
Vilka betalningsmetoder kan man använda?
Vi erbjuder, faktura, Klarna och Swish om du väljer faktura.
Jag kryssade i ”hämtning på MossbodaGården” när kan jag komma och hämta min beställning?
Du är välkommen att hämta din beställning när du fått ett mejl att den är färdigbehandlad och färdig att hämtas.
Adressen är Mossboda 120, 71892 Frövi.
Jag skrev fel adress och leveransuppgifter i beställningen hur gör jag nu?
Mejla oss på [email protected] direkt med de rätta uppgifterna så löser vi det.
Hur långa är leveranstiden?
Leveranstiden kan variera lite, har vi varorna i lager skickas de i regel dagen efter eller nästkommande arbetsdag. I de flesta fall är leveranstiden 2-4 dagar.
Du blir kontaktad om det skulle ta längre tid.
Om något i min order inte finns i lager, skickar ni ut de produkterna som finns först och skickar de andra produkterna när de kommit in i lager?
Nej, vi inväntar så allt finns i lager innan beställningen skickas.
När får jag min Klarna faktura?
Det är Klarna som sköter våra fakturor och dem får ett meddelande när vi har packat och skickat beställningen och från och med då sköter dem hela betalningsprocessen mot er kunder. Oftast får du fakturan direkt eller inom någon dag. Om du inte har fått fakturan eller har några frågor om fakturan så rekommenderar vi att ni kontaktar Klarna på egen hand då dem kan svara bättre på dem frågorna.
Skickar ni utomlands?
Vi skickar bara inom Sverige.
Jag vill returnera en produkt, hur gör jag då?
Du har alltid 60 dagars öppet köp som kund. Förpackningen ska vara obruten och oanvänd för att du ska kunna skicka tillbaka det på öppet köp. Om du har en produkt som gått sönder eller som du av annat skäl vill reklamera så kontakta oss så hjälper vi dig!
Jag har inte fått någon orderbekräftelse efter att jag gjorde en beställning, vad gör jag?
Kolla först i skräpposten om den inte finns där skickar du ett mejl till oss med dina uppgifter så kollar vi på det och skickar en ny bekräftelse.